Άρθρο στο περιοδικό "ΔΙΚΑΙΟΡΑΜΑ", Οκτώβριος - Δεκέμβριος 2006
Η Δημοσιογραφία σήμερα διαθέτει τα πάντα. Τεχνολογία, επικοινωνιακά δίκτυα, εξειδικευμένους επαγγελματίες, υψηλές επενδύσεις, αναγνωστικό κοινό με ενδιαφέροντα και προσδοκίες.
Τι της λείπει; Κατά τη γνώμη μου υπάρχει ( και ) στον χώρο αυτό ένα έλλειμμα ηθικής. Όχι τόσο επαγγελματικής ούτε καν κοινωνικής ηθικής. Απουσιάζει εκείνη η απλή, απλούστατη, κοινή σε όλους τους ανθρώπους ( πολιτισμένους ή λιγότερο πολιτισμένους ) διά - σταση μιας ( μικρό ;) αστικής ηθικής που υπαγορεύει τους στοιχειώδεις κανόνες συμβίωσης των κατοίκων αυτού του πλανήτη ( δίποδων ή τετραπόδων ή πτερωτών ). Έτσι από νήπια όλοι μαθαίνουμε ότι δε βρίζουμε τους γονείς μας, δεν κλέβουμε τον φίλο μας, δεν είμαστε αχάριστοι στον ευεργέτη μας , δεν ξεπουλάμε τις αρχές μας , δεν διαδίδουμε ψευδείς και συκοφαντικές ειδήσεις, δε βάζουμε τις σκοπιμότητες πάνω από τα αισθήματα μας και τις σχέσεις μας. Κι όμως αυτά τα αυτονόητα έχουν αγνοηθεί και καταπατηθεί . Τα 3 Κ της κοινωνίας ( Καριέρα - Κέρδος - Κατανάλωση ) στο χώρο των ΜΜΕ έχουν μεταλλαχθεί σ ' ένα άλλο τρίπτυχο: «Καχυποψία - Κακεντρέχεια - Κατάδοση».
Όλοι οι δημοσιογράφοι υποπτεύονται όλους τους πολίτες (ιδίως τους εμπλεκόμενους με την πολιτική) και όλοι οι έλληνες υποπτεύονται τους δημοσιογράφους ότι στην πραγματικότητα ασκούν (κρυφό) πολιτική ( χωρίς να είναι εκλεγμένοι ή εξουσιοδοτημένοι για κάτι τέτοιο).
Μέσα σ ' αυτό τον κύκλο της αμοιβαίας δυσπιστίας και έλλειψης εμπιστοσύνης κυοφορούνται και γεννιόνται τερατόμορφες αποκαλύψεις (με τη μορφή σκανδάλων εν υπνώσει ή εν κινήσει) οι οποίες στο τέλος το μόνο που επιτυγχάνουν είναι να διευρύνουν τη θολούρα και ν ' απαξιώνουν τους θεσμούς (χωρίς να την «πληρώνουν» οι πραγματικοί ένοχοι ή όλοι οι ένοχοι και όχι μόνον οι καταγγελλόμενοι).
Η λειτουργία αυτή καλλιεργεί ένα (χαμηλό) αίσθημα κακεντρέχειας (και φθόνου) των τηλεθεατών/ακροατών/αναγνωστών οι οποίοι χαίρονται για τα «παθήματα» της ανώτερης τάξης των πολιτικών και δημοσίων προσώπων. Οι ίδιοι αυτοί που με την ψήφο τους ή το θαυμασμό τους δημιούργησαν τις φίρμες και τα είδωλα είναι έτοιμοι στο πρώτο «τηλεοπτικό ολίσθημα» να τους κατακρεουργήσουν .
Οι δημοσιογράφοι που «χαϊδεύουν» τέτοιες ψυχολογικές αναπληρώσεις πρέπει να γνωρίζουν ότι από ένα σημείο και μετά ο όχλος ζητάει την κεφαλή οποιουδήποτε (άρα και των ίδιων των κυνηγών κεφαλών).
Η καχυποψία και η κακεντρέχεια εκφυλίστηκαν σε πρακτικές κατάδοσης. Δίχως να φοράνε πλέον κουκούλες οι σύγχρονοι (εξαγνιστές;) καταδότες διακινούν - ελαφρά τη καρδία και τη συνειδήσει - παραπληροφορίες σε κάθε κατεύθυνση και όποιον πάρει ο Χάρος. Αν αυτό λέγεται δημοσιογραφία, ηθική στάση, κοινωνική ευαισθησία, πολιτική ευθύνη τότε ασφαλώς το γλωσσάρι των ΜΜΕ και η ελληνική γλώσσα βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση. Κι όποιος προδίδει τη γλώσσα προδίδει και την αλήθεια.