Καθηγητής Γιάννης Πανούσης






Ενεργοποιήστε την Javascript για να συνεχίσετε!

Οι μαθητές-υπουργοί ακούνε τους δασκάλους τους;



Άρθρο στην εφημερίδα "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ", 02/06/2008

Οι νέοι
.................
χτίζουν σπίτια
με πολλά παράθυρα
και χωρίς πόρτες
Γ. Κουβαράς, Χωρίς σύνορα


Υπήρξα καθηγητής του Ευριπίδη Στυλιανίδη στη Νομική Θράκης και μπορώ να πω γι' αυτόν τα καλύτερα. Στέρεος νομικός, φοιτητής με ήθος και συνέπεια, ήπιων τόνων άνθρωπος, γνήσιος Θρακιώτης. Δεν είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω τη δράση του ως βουλευτή και ως υφυπουργού Εξωτερικών, αλλά οι εντυπώσεις -όπως μου τις μετέφεραν συμφοιτητές του- ήσαν θετικές.

ΜΟΛΙΣ ο Ευριπίδης Στυλιανίδης ανέλαβε το υπουργείο Παιδείας μού δημιουργήθηκε η πεποίθηση ότι η ευρωπαϊκή του κουλτούρα, η νομική του σκέψη, η ικανότητά του στη διαχείριση δύσκολων καταστάσεων και -εν τέλει- τα νιάτα του, συνιστούσαν τις καλύτερες προϋποθέσεις και εγγυήσεις για μια γόνιμη θητεία. Φαίνεται όμως ότι έπεσα έξω. Η διατήρηση, υποστήριξη και «κάλυψη» φαύλων πανεπιστημιακών αξιωματούχων-γνωστών για την «ευδόκιμη» προσφορά τους στην παρανομία και επί ΠΑΣΟΚ -και η προσκόλληση και άντληση πληροφοριών και απόψεων μόνον από κομματικούς καθηγητές μού διέλυσαν -δυστυχώς- τις συναισθηματικές (λόγω σχέσης δάσκαλου-μαθητή) ψευδαισθήσεις.

ΚΙ ΥΣΤΕΡΑ ήρθε το καίριο κτύπημα. Δεν είναι τόσο το σοκ στην Παιδεία (γιατί όχι και στα κόμματα, και στους πολιτικούς, και στους υπουργούς;), το οποίο άλλωστε για να φέρει ευτυχή αποτελέσματα δεν μπορεί να προκληθεί απέξω κι από πάνω, όσο το δέος της αυστηρής/κοφτής σχεδόν στρατιωτικής γλώσσας που χρησιμοποιεί. Είμαι από αυτούς που επί χρόνια καταγράφω τις αδυναμίες, ευθύνες, υποκριτικές στάσεις των πανεπιστημιακών φορέων. Αλλο όμως αυτό κι άλλο το ύφος του υπουργού-αφέντη.

ΜΕΤΑ τον πρυτανεύσαντα-υπουργό Πέτρο Ευθυμίου (οποίος «κυβερνούσε» τα ΑΕΙ μέσω οικείων πρυτάνεων) και μετά την άκαμπτη στάση της Μαριέττας Γιαννάκου (η οποία αδικήθηκε ως προς την αξιολόγηση του έργου της γιατί αδίκησε αυτούς που ήθελε ν' αξιολογήσει) θα περίμενε κανείς σύνεση, πραότητα, συναίνεση.

ΓΝΩΡΙΖΩ πολύ καλά πόσο δύσκολος είναι ο διάλογος με την ΠΟΣΔΕΠ ή ορισμένα φοιτητικά μορφώματα.

ΕΚΕΙ ΟΜΩΣ μετριέται ένας νέος και άφθαρτος υπουργός Παιδείας κι όχι στα κομματικά χειροκροτήματα ή στα επιφωνήματα των επίδοξων δημάρχων-πρυτάνεων.

Δεν επιτυγχάνεται μέσα σ' εμπόλεμο κλίμα το νέο ακαδημαϊκό συμβόλαιο.

ΥΓ.1 Παρά ταύτα η κοινή αγάπη μας για τη Θράκη είναι τέτοια που θέλω να πιστεύω ότι ο μαθητής κάπου θ' ακούσει τον δάσκαλό του.

ΥΓ.2 Αυτοί που καίνε, σπάνε, ξυλοκοπούν, βρίζουν είναι οι «αριστεροί φρουροί» του δημόσιου πανεπιστημίου;